Психологи: шкідливі гри вибирають батьки





Полиці магазинів ломляться від ляльок і саморобок, конструкторів і пазлів. Але дітей куди більше цікавлять ігри на комп"ютерах, приклад moe-online.ru/othernews/215168.html. Мами скаржаться: у нього повна кімната іграшок, а він тягнеться до мого iPad! І самі не розуміють: варто хоч раз відвернути малюка планшетником — і плюшевий ведмідь йому не цікавий. Небезпечну ситуацію коментують експерти.

Перша моя фотографія: я сиджу в оточенні іграшок, сама більше схожа на ляльку з кучериками і величезним бантом. Поруч — традиційний плюшевий ведмідь, без якого заснути було неможливо, і жовтий пластмасовий заєць — нерозлучний друг всієї дошкільної пори. На одному з літніх знімків мене, п"ятирічну, майже не видно — так хотілося, щоб заєць теж потрапив в кадр!

Мої дитячі іграшки я пам"ятаю небагато. Може бути, тому, що їх було в десятки разів менше, ніж у моїх дітей. А може, тому, що з ними хотілося говорити, у них був свій характер. Так і вони, схоже, були мені ради, так як зустрічали посмішкою, простим поглядом ясних очей.

"Ви абсолютно точно вловили головне призначення іграшки", — каже кореспонденту Missus. Ru доктор психологічних наук, професор кафедри дошкільної педагогіки і психології Московського міського психолого-педагогічного університету Олена Смирнова.

Олена Олегівна до ігор та іграшок відноситься дуже серйозно. Їм присвячені наукові статті і монографії. Саме вона в 2008 році очолила Центр психолого-педагогічної експертизи ігор та іграшок, створений за ініціативи Московської міської думи. Тоді депутати, стурбовані валом третьорядного ширвжитку, ринула на наші прилавки зі всього світла, звернулися до міського уряду з проханням організувати процедуру спеціалізованої психолого-педагогічної експертизи. Дійсно, вона не менш важлива, ніж копітка санітарно-гігієнічна перевірка.

Департамент освіти рекомендував організаціям, що здійснюють закупівлі ігор, іграшок та ігрових матеріалів для державних освітніх установ, залучати як експертів фахівців Московського міського центру психолого-педагогічної експертизи ігор і іграшок. У процесі експертизи оцінюється розвиваючий потенціал іграшок, їх придатність для різних видів дитячої гри, вікова адресність, а також етичні і естетичні якості. Вже оцінений більше 500 ігрових матеріалів вітчизняних і закордонних виробників, представлених на російському ринку.

Фахівці центру перевіряють іграшки на міцність, якість виконання і обов"язково — на відсутність травмуючого впливу (зауважте: це не тільки, коли у машинці кути гострі, але і коли у ляльки волосся лізуть). Одним з найважливіших етапів експертизи є застосування виробу "за прямим призначенням": новинку віддають дітям, і спостерігають, як вони з цими іграшками граються.

"Деякі серйозні виробники прагнуть отримати нашу експертизу, прислухаються до рекомендацій психологів на етапі підготовки виробу, замовляють методичні рекомендації по правильному використанню іграшки", — підкреслює Олена Смирнова.

Всі ігри та іграшки психологи МГППУ розділили на 12 видів: образні, рольової атрибутики, транспортні, конструктори, картинки і мозаїки, трансформери, ігри з правилами та ін. В окремій вітрині знаходяться іграшки, які педагоги та психологи знаходять шкідливими, тобто не придатними для гри дітей.